Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Co do tworzenia muzyki, synthezator, midi czy keyboard?
28.06.2021, 16:58,
#1
Co do tworzenia muzyki, synthezator, midi czy keyboard?
Dzień dobry wszystkim
Jestem totalnym laikiem jeśli chodzi o sprzęt oraz oprogramowanie do muzyki. Grać też nie potrafię - ale już mam wstępne umówione lekcje - oczywiście zaczynam od zupełnego zera - wiem, droga wielce daleka, ale nie od razu Rzym zbudowano.
Przeglądając forum oraz filmy na YT wsiąkłem w świat muzyki. Jakiś czas temu planowałem już zakup. Wstępnie postawiłem na pianino elektryczne. Ale życie trochę zweryfikowało moje plany.
Obecnie myślę, że może jednak czas wejść w świat muzyki i zacząć...tworzyć?
Ale miotam się i to bardzo. Na pewno ze względu na brak wiedzy.
Na czym mi zależy? Na tworzeniu muzyki. Muzyka, raczej coś w klimacie jak na załączonych filmach, gdzie występuję wiele "warstw" i szczegółów. Coś jak na tym filmie: https://www.youtube.com/watch?v=zOORc5Xa9xE
Oczywiście MODX6 jest w zasięgu mojego budżetu (jest ciągle u mnie jako wzór jeśli chodzi o dźwięk i efekt WOW), ale mając zerową wiedzę o tworzeniu muzyki, podejrzewam, że będzie wykorzystany być może nawet w 10%. Ale może mylę.
Zacząłem również przyglądać się zupełnie innemu sprzętowi, gdzie mógłbym jednak się jakoś odnaleźć.
I zacząłem oglądać filmy z tworzeniem muzy na Arturia MiniLab mkII. I znów znalazłem muzę: https://www.youtube.com/watch?v=Oe46YZEjtdA , która jest najbliższa moim gustom muzycznym. Oglądając filmy z opisem oprogramowania dołączonego do Arturii, widzę, że jest tam możliwość tworzenia i dołączania kolejnych ścieżek, aż do finalnego produktu. Cena bardzo atrakcyjna. Ale.... mam jedne obawy - często na YT widać, że to sprzęt raczej do tworzenia pętli oraz muzyki typu rap, drum'n'bass, dubstep, techno.. ale mogę się mylić, czego przykładem był właśnie podłączony filmik.